Valgomater er ikke for «moro skyld» – Jeg blogger for Vox Publica

Jeg har begynt å blogge på Vox Publica, Magasin om demokrati og ytringsfrihet.

Bloggen min har fått det ganske vide navnet Mediebloggen (De andre heter Valgbloggen og Retorikkbloggen). Her kommer jeg til å skrive om journalistikk, nye og sosiale medier. Første post ut er en harang mot PFU og deres holdninger til valgomater.

Hele posten Valgomater er ikke for «moro skyld» kan leses hos Vox Publica.

Hva er Vox Publica?

Med egne ord er Vox Publica

et nettmagasin om demokrati og ytringsfrihet. Magasinet gis ut av Institutt for informasjons- og medievitenskap ved Universitetet i Bergen. […]

Målet med Vox Publica er å bidra til å høyne nivået på kunnskapen og ordskiftet om demokrati og ytringsfrihet i Norge. Dette vil vi gjøre ved å ta opp aktuelle saker på temaområdene både ut fra en journalistisk og en faglig-analytisk vinkel. Videre vil vi engasjere oss i bruken og utviklingen av nye uttrykksmåter og genrer på nettet.

Men du har jo allerede en blogg!

Jeg kommer til å poste link til Mediebloggen-postene mine også her på min egen blogg.

Grunnen til at jeg takket ja til å blogge på Vox Publica er at når jeg nå er blitt masterstudent i Medier, kommunikasjon og IKT er det godt å bli stimulert til å tenke mer analytisk og akaemisk rundt problemstillingene knyttet til journalistikk, nye og sosiale medier.

Et annet moment er at jeg treffer et litt annet publikum hos Vox Publica. Hvis jeg skal gjette er det et noe mer akademisk tilsig hos Vox Publica, mens det meste av trafikken på min egen blogg kommer gjennom min tilstedeværelse på Twitter.

Legg igjen en kommentar